Szkoła Podstawowa

Szkoła Podstawowa

im. Jana Kochanowskiego

w Grabowie

 

ul. Kochanowskiego 2 

99-150 Grabów 

 

Tel.: 63 2734242 

REKRUTACJA DO KLAS PIERWSZYCH I ODDZIAŁU PRZEDSZKOLNEGO W ROKU SZK. 2016/2017

 Zasady rekrutacji do klasy pierwszej

  Szkoły Podstawowej

im. J. Kochanowskiego

w Grabowie

 w roku szkolnym 2016/2017

  

I. Zasady rekrutacji dzieci do klasy pierwszej SP  tworzy się na podstawie przepisów: 

  1. ustawy z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty (tekst jednolity - Dz. U. z 2004 r. nr 256, poz. 2572 z  późn. zm.); 
  2. rozporządzenia MEN z dnia 4 października 2001 r. w sprawie przyjmowania osób nie będących obywatelami polskimi do publicznych przedszkoli, szkół, zakładów kształcenia nauczycieli i placówek (Dz.U. z 2001r. nr 131, poz. 1458); 
  3. rozdziału  Statutu Szkoły w § 2 rozdz.2 

 

 

II. Obowiązek szkolny 

1. Obowiązek szkolny dziecka rozpoczyna się z dniem 1 września roku kalendarzowego, w którym dziecko kończy 7 lat, oraz trwa do ukończenia gimnazjum, nie dłużej jednak niż do ukończenia 18 roku życia. 

2. W roku szkolnym 2016/2017 do klasy pierwszej zapisujemy: 

a)      dzieci 7-letnie (urodzone w 2009 r.)  objęte w roku szkolnym 2015/2016 wychowaniem przedszkolnym, 

3. Dzieci niebędące obywatelami polskimi przyjmowane są do szkoły na warunkach i w trybie dotyczącym obywateli polskich. 

III.  Odroczenie spełniania obowiązku szkolnego  

1. W przypadkach uzasadnionych ważnymi przyczynami, rozpoczęcie spełniania przez dziecko obowiązku szkolnego może zostać odroczone. 

2. Odroczenie spełniania obowiązku szkolnego następuje na okres jednego roku szkolnego, nie dłużej niż do końca roku szkolnego w roku kalendarzowym, w którym dziecko kończy 8 lat. 

3. Decyzję w sprawie odroczenia podejmuje Dyrektor Szkoły, wyłącznie dla dziecka zamieszkałego w obwodzie szkoły. 

4. Decyzję w sprawie odroczenia podejmuje Dyrektor Szkoły na wniosek rodziców dziecka; do wniosku rodzice/opiekunowie prawni dziecka dołączają opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej. 

IV. Zasady rekrutacji do klas pierwszych  

  1. Do klasy pierwszej przyjmuje się z urzędu dzieci zamieszkałe w obwodzie szkoły. W tym celu rodzice/prawni opiekunowie wypełniają druk „Zgłoszenie kandydata do klasy pierwszej  szkoły podstawowej” i „Informacje dodatkowe do zgłoszenia” (druki dostępne na stronie internetowej www.spgrabow.szkolnastrona.pl). 

     2. Dziecko zamieszkałe poza obwodem może zostać przyjęte do pierwszej klasy w przypadku,

gdy szkoła dysponuje wolnymi miejscami, po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego. W tym celu rodzice/prawni opiekunowie wypełniają druk „Wniosek o przyjęcie kandydata do klasy pierwszej szkoły podstawowej”). Do ww. wniosku należy dołączyć „Oświadczenie o spełnianiu kryteriów przyjęcia […]”(druki dostępne na stronie internetowej). 

3. Postępowanie rekrutacyjne przeprowadza Komisja Rekrutacyjna powołana przez Dyrektora  Zespołu Szkół w Grabowie.

  

4. W postępowaniu rekrutacyjnym do klas pierwszych w roku szkolnym 2016/2017 obowiązują niżej wymienione kryteria:

 

l.p.

kryteria

liczba

punktów

dokumenty  

potwierdzające  

spełnianie   kryterium

1.

Kandydat uczęszczał do oddziału   przedszkolnego w preferowanej szkole .

10

oświadczenie                                        

2.

Do preferowanej szkoły   uczęszcza rodzeństwo kandydata .

5

oświadczenie

3.

Rodzic kandydata jest   absolwentem danej szkoły

5

oświadczenie

4.

Kandydat jest dzieckiem lub   wnukiem pracownika danej szkoły

2

oświadczenie

5.

Rodzice kandydata pracują na   terenie gminy,

w której mieści się szkoła

5

oświadczenie

6.

Dziadkowie kandydata mieszkają   w pobliżu szkoły

10

oświadczenie

7.

Wybrana szkoła jest na   pierwszym miejscu w preferencjach rodziców

2

oświadczenie

  

5.W postępowaniu rekrutacyjnym do oddziału przedszkolnego w roku szkolnym 2016/2017 obowiązują niżej wymienione kryteria:

  

l.p.

kryteria

liczba

punktów

dokumenty  

potwierdzające  

spełnianie   kryterium

1.

Kandydat uczęszczał do oddziału   przedszkolnego w preferowanej szkole .

10

oświadczenie                                        

2.

Do preferowanej szkoły   uczęszcza rodzeństwo kandydata .

5

oświadczenie

3.

Rodzic kandydata jest   absolwentem danej szkoły

5

oświadczenie

4.

Kandydat jest dzieckiem lub   wnukiem pracownika danej szkoły

2

oświadczenie

5.

 Niepełnosprawność kandydata

2

orzeczenie   o niepełnosprawności

6.

Niepełnosprawność jednego z   rodziców kandydata

1

orzeczenie   o niepełnosprawności

7.

Niepełnosprawność rodzeństwa   kandydata

1

orzeczenie   o niepełnosprawności

8.

Wielodzietność rodziny   kandydata

1

oświadczenie

9.

Rodzice kandydata pracują na   terenie gminy w której mieści się szkoła

5

oświadczenie

10.

Samotne wychowywanie kandydata   w rodzinie

2

oświadczenie   oraz wyrok sądu lub akt zgonu jednego z rodziców

11.

Dziadkowie kandydata mieszkają   w pobliżu szkoły

10

oświadczenie

12.

Wybrana szkoła jest na   pierwszym miejscu w preferencjach rodziców

2

oświadczenie

13.

Nad kandydatem jest sprawowana   piecz opiekun- ów prawnych

2

zaświadczenie

 

 

 

 

  

6. Dokumenty wymienione w pkt 5,6,7,10,13 należy złożyć w: 

a)      oryginale, 

b)      notarialnie poświadczonej kopii, 

c)      w postaci urzędowo poświadczonego zgodnie z art. 76a § 1 Kodeksu postępowania administracyjnego odpisu lub wyciągu z dokumentu, 

d)     w postaci kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez rodzica/prawnego opiekuna kandydata.

 

UWAGA! Przewodniczący Komisji Rekrutacyjnej może żądać dokumentów potwierdzających  informacje zawarte w oświadczeniach i wyznacza termin ich dostarczenia. 

7.      Oświadczenia i inne dokumenty potwierdzające spełnianie kryteriów wymienionych w pkt 4 należy składać w sekretariacie Szkoły Podstawowej w terminie: 01-31 marca 2016 r. w godz. 730-1130. 

8. O przyjęciu do klasy pierwszej decyduje największa liczba punktów uzyskana przez kandydata w postępowaniu rekrutacyjnym. 

9. Komisja Rekrutacyjna przyjmuje kandydatów, jeżeli w wyniku postępowania rekrutacyjnego kandydat został zakwalifikowany oraz złożył wymagane dokumenty. 

10. Jeżeli po zakończeniu rekrutacji Szkoła dysponuje wolnymi miejscami dopuszcza się przeprowadzenie rekrutacji uzupełniającej.

 

V. Zapisy 

1. Do dopełnienia czynności związanych z zapisaniem dziecka do szkoły zobowiązani są jego rodzice lub prawni opiekunowie. 

2. Rodzice dziecka rejonowego w celu jego zapisania do klasy I pobierają, wypełniają  i dostarczają do sekretariatu druk zgłoszenia i  informacji dodatkowych(pkt IV.1). 

3. Rodzice dziecka spoza obwodu zainteresowani nauką w SP im. J. Kochanowskiego w Zespole Szkół w Grabowie pobierają, wypełniają i dostarczają  do dyrektora Szkoły druk wniosku i oświadczenie o spełnianiu kryteriów (pkt IV.2). 

4. Wniosek deklarujący chęć nauki w szkole z poza obwodu  może być złożony maksymalnie do 3 szkół z określeniem kolejności od najbardziej do najmniej preferowanych.  

VI. Termin rekrutacji 

1. Nabór do klasy pierwszej na rok szkolny 2016/2017 prowadzony jest w terminach ustalonych przez organ prowadzący, podanych przez szkołę do publicznej wiadomości. 

2. Terminarz naboru w roku szkolnym 2016/2017: 

3-31 marca   2016 r.

przyjmowanie   zgłoszeń w sekretariacie Szkoły od 8.30 do 11.30

2-4 kwietnia   2016 r .

analiza   wniosków przez szkolną Komisję Rekrutacyjną

5 kwietnia   2016 r.

wywieszenie list   kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych

6-8 kwietnia   2016 r.

dostarczanie   do Szkoły przez rodziców dokumentów potwierdzających spełnianie kryteriów

11 kwietnia   2016 r.

wywieszenie   list dzieci przyjętych i nieprzyjętych

do końca sierpnia 2016 r.

rekrutacja   uzupełniająca

 

3. Informacje o zasadach naboru można uzyskać pod nr telefonu   (0-63) 273-42-42 

VII.  Powołanie i zadania szkolnej Komisji Rekrutacyjnej  

  1. Postępowanie rekrutacyjne, tzn. nabór dzieci      spoza rejonu do klasy pierwszej, prowadzi Komisja Rekrutacyjna powołana      zarządzeniem Dyrektora Zespołu Szkół w Grabowie.
  2. Zadania Komisji: 
  •   ustalenie wyników postępowania rekrutacyjnego i podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych; 
  •  ustalenie i podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych (kandydat jest przyjęty, jeżeli został zakwalifikowany i złożył wymagane dokumenty); 
  •  sporządzenie protokołu postępowania rekrutacyjnego. 
  1. W terminie 7 dni od dnia podania do publicznej      wiadomości listy kandydatów przyjętych      i nieprzyjętych rodzice/prawni opiekunowie dziecka mogą wystąpić do      Komisji Rekrutacyjnej z wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy      przyjęcia do klasy pierwszej.
  2. Komisja w terminie 5 dni sporządza uzasadnienie,      które zawiera przyczynę odmowy przyjęcia, najniższą liczbę punktów      uprawniających do przyjęcia, liczbę punktów, które uzyskało dziecko.
  3. W terminie 7 dni od dnia otrzymania      uzasadnienia rodzice/prawni opiekunowie dziecka mogą złożyć odwołanie od      rozstrzygnięcia Komisji do Dyrektora Zespołu Szkół w Grabowie.
  4. Dyrektor rozpatruje odwołanie w terminie 7 dni      od otrzymania odwołania.
  5. Rodzice/prawni opiekunowie dziecka mogą wnieść      skargę do sądu administracyjnego na rozstrzygnięcie dyrektora. 

VIII. Przepisy końcowe 

  1. Dane osobowe dzieci nieprzyjętych przechowywane      są przez okres roku, chyba że na rozstrzygnięcie dyrektora została      wniesiona skarga do sądu i postępowanie nie zostało zakończone prawomocnym      wyrokiem.
  2. Dane osobowe dzieci przyjętych przechowywane są      nie dłużej niż do końca okresu uczęszczania do SP im .J. Kochanowskiego      w  Zespole Szkół w Grabowie. 

                                      Dyrektor Zespołu Szkół w Grabowie