Wyszukiwarka

Wycieczka do Torunia...

26 września 2018 roku grupa uczniów z klas 4a, 4b, 5a, 5b i 6 pod opieką p. Beaty Borowskiej, p.Ewy Szczech, p.Ryszarda Borowskiego i p.Joanny Heftowicz zwiedzali Toruń, miasto słynne z pierników i Mikołaja Kopernika. Pierwszym punktem wycieczki był seans w Planetarium. Wszyscy z zapartym tchem oglądaliśmy film pt. „Cudowna podróż”, a następnie zwiedzaliśmy interaktywną wystawę w geodezjum.

Kolejnym punktem wycieczki była wizyta w Domu Legend Toruńskich, gdzie mieliśmy okazję „przesiąknąć” treścią  legend toruńskich i na własnej skórze je przeżyć. Było naprawdę świetnie. Pani przewodnik zabrała nas na spacer po Starym Mieście. Zobaczyliśmy pomnik Mikołaja Kopernika, byliśmy w domu, w którym się urodził, podziwialiśmy ratusz i inne zabytki na toruńskiej Starówce.

Następnie uczyliśmy się piec pierniki w Muzeum Żywego Piernika. Z pomocą mistrzów  piernikarskich mogliśmy zgłębiać tajemnice słynnych toruńskich pierników. Dowiedzieliśmy się, jakich składników dodaje się do pierników, skąd pochodzą, jak wyglądają, a następnie każdy z nas własnoręcznie zagniótł ciasto i wycisnął je w drewnianych, ręcznie rzeźbionych formach. Po wypieczeniu otrzymaliśmy pachnące pierniki, które są samodzielnie przygotowaną pamiątką z Torunia.

Zadowoleni i pełni wrażeń, udaliśmy się w drogę powrotną do domu.

Galeria

• Wschód słońca: 08:49
  • Zachód słońca: 16:32
  • Źródło: OpenWeatherMap

Jakie zajęcia pozalekcyjne powinny funkcjonować w naszej szkole?